tisdag 6 augusti 2013

Onsdagstema #173


Since 21April2010

Nu när jag satte mig i min sköna fåtölj för att förbereda veckans 4 fotoutmaningar .... slog jag ut vinet! *suck*
Men sedan blev jag glad - temat var löst för onsdagen :) Jo jag är för det mesta nöjd och glad - njuter i stunden. "Det är som det är" ... "här gör vi som vi vill" .... (klart man har krämpor mm) ... hur kul är det ... men men men .... "det blir som man gör det" ... det är roligare att ha kul än att försjunka i bekymmer eller annat destruktivt ... faktiskt! ... Jo lite av levnadskonstnär är jag nog ... och det gillar jag. Det blir bättre och bättre med åren ;) Temat kan tolkas både positivt och negativt vilket passar bar ... vad det blir? Jo .... UTSLAGET ... förståss :) Fri tolkning!
Lycka till! Take care out there!
UTSLAGET
Ps. Här tänker jag på utslaget hår. Som några kanske vet är jag nästan helt fångad av gatufotografi numera. Tycker det är jättekul men erkänner att det är lättare utomlands (Budapest) än hemma i Sverige. Här vill folk ofta vara med på foto - hemma är det nästan tvärtom. 
Gillar du gatufotografering? #streetlife

Tack till alla som troget följer Onsdagstema och välkomna alla nya deltagare!




11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag gillar gatufotografering, men vågar sällan, frågar heller inte.

Anita-Malta sa...

Vilken bild !!! Väldigt mycket att titta på här. Ja, förutom tjejens utslagna hår förstås ;-) Kul tema som vanligt. Gatufotografering ÄR jättekul och din fina bild i s/v lockar som vanligt att lära mer. Kan titta på den läääänge :-)

Tack snälla Birgitta för dina rader hos mig. Allt väl men någon valp är det dessvärre inte som tar min tid. Är i Stockholm. Det blir ingen vovve den här gången men förhoppningsvis längre fram.
http://anitamalta.wordpress.com/2013/07/06/storm-i-ett-vattenglas/

Hemma på Malta och förhoppningsvis tillbaka till bloggvärlden om ca en vecka :-)

Pumita sa...

Tycker nog också att det är lättare att fota på gatan i utlandet än hemma. En del poserar mer än gärna men det finns förstås många som inte vill bli fotade. Jag frågar alltid om jag kommer nära.

Anonym sa...

Gatufotografering är bland det skojigaste som finns, har pysslat med det i drygt ett och ett halv år nu, tröttnar aldrig. Jättefin bild!

Annemor sa...

Flott bilde, og jeg er enig med deg om at det er lettere med gatefotografering andre steder enn i sin egen by. Jeg har også en liten sak med dette å legge gjenkjennbare menneskers bilder ut. Uten gitt tillatelse.
Ha en flott dag.
Mormor

Rimkogeren sa...

Flot bidrag. Fint fanget. Øjebliksbillede af livet.

Violen sa...

Intressant bild av gatuliv! Jag har inte vågat mig på gatufotografering tidigare, har känt att jag tränger mig mig på. Men nu har jag gjort några försök och det är ju riktigt roligt!

Leena sa...

Gatufotografering låter väldigt kul man jag har inte vågat mig på det - ännu. Härlig bild med mycket att titta på.

llh sa...

Det är kul med ögonblicksbilder ur vardagen! Dina svartvita gatubilder är suveränt fina.

Freja sa...

Svart vitt ger en helt annan känsla till fotot, så läckert! Jag gjorde en fri tolkning av temat... Och böjde ordet lite...

Beppan sa...

Gillar dina svart/vita gatubilder!
Alltid intressant med bilder från vardagen därute.
Men - som flera uttrycker det - lite genant att fota folk. Lättare om man står en bit ifrån med ett bra teleobjektiv...